Sådan befærder du dig som affiliate i de hårde nicher
A-kasser, lån, bredbånd – de hårde nicher er hårde, fordi de giver så gode kommissioner og derfor er sjove at ligge helt i toppen på.
Konkurrencen er enorm på de organiske søgeresultater og AdWords er budt op i et niveau, hvor Google er de eneste, der tjener rigtige penge.
Jeg har taget et kig på nogle af de bedst rankede sider inden for de tungere søgeord som kviklån, a-kasser, bredbånd og TV-pakker for at se hvad der adskiller dem for de sider, der ikke ranker lige så godt.
I hvert fald 3 fællesnævnere er fundet:
Suveræn sortering
De tunge nicher har det til fælles, at der er en række udbydere (med affiliateprogrammer) du kan vælge imellem. Hvilken der er den rigtige afhænger af dine forhold.
Det kræver en vis sortering.
De dårlige sider lister bare op. Så kan du eller selv scrolle og finde ud af hvad der virker.
Se fx hvordan MoneyBanker har gjort her:
Eller BilligAkasseGuide her:
Eller test-vaskemaskine.dk her:
Ingen sidebar
Sidebars hindrer generelt konvertering. Det er ikke-vital information, der kan trække brugeren væk fra det, du gerne vil have brugeren til at gøre.
Undtagelsen er hvis du bruger din sidebar alene til sortering med en horisontal sortering som alternativ til vertikal. Jeg foretrækker personligt den vertikale sortering, men har ikke haft lejlighed til at teste det.
Under alle omstændigheder ser det dog ud til, at sidebaren ikke hjælper din side.
SSL og troværdige signaler
De bedste affiliatesider trækker på de troværdige signaler, de har til rådighed.
Det betyder, de har:
- Et certifikat fra IngenCO2.dk
- E-mærket hvis muligt
- En god om-side med billeder og kontaktinformationer
Hvis ikke en almindelig bruger finder din side troværdig, så skal Google nok finde ud af det og den slags er ikke ustraffet.
Ingen kommentarer.